Bye bye Siem Reap! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorien Otterloo - WaarBenJij.nu Bye bye Siem Reap! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Dorien Otterloo - WaarBenJij.nu

Bye bye Siem Reap!

Blijf op de hoogte en volg Dorien

09 Maart 2014 | Thailand, Bangkok

Een mooie reis. Prachtige herinneringen. Fantastische cultuur. Lieve mensen. Ik voel me voldaan, trots en gevuld. Dit kan niemand me afnemen!

De laatste week stond in het teken van afscheid. Nog één keer naar Angkor, een laatste ritje door de straten, een laatste keer eten bij de 'pinky chairs', een laatste leer slenteren over de markt.
Het afscheid op HVC was warm. Ik heb veel geknuffeld met de kinderen! Ik had wat kleins voor ze meegenomen en ik heb bloemen gekregen, een zelfgemaakt armbandje en prachtige tekeningen van 'm'n ladie boy'! Deze jongen van 14 hield ontzettend veel van dansen, dus elke pauze ging ik met hem dansen. Hij nam afscheid met de woorden: I love you! De kitchen ladies die geen woord Engels spreken hebben met een vertaler afscheid van me genomen. Dat ze mijn lach zullen missen en hopen dat ik hun eten ga missen! Wat bijzonder dat taal en conversatie niets te maken heeft met een gevoel wat je bij iemand kan hebben. Ik was zo gek op ze en altijd blij om ze te zien! Fijn dat dat wederzijds blijkt te zijn. Toen ik bij Sue binnenliep om een sleutel af te geven, liep ik binnen bij een vergadering. 'Oh, this is the girl I was talking about! She did the training for the teacher and gave the workshop wich I would like to proceed.'. Een mooier compliment kan ik niet krijgen! Fijn dat iedereen zo dankbaar is en dat alles wat ik heb gedaan wordt doorgezet!!!

Op donderdag heb ik gegeten met de mensen van thida's. In de laatste week is bijna iedereen ziek geworden. Het virus verspreidde zich als een gek! Ik blij dat t mij had overgeslagen. Op vrijdag zou ik naar bangkok gaan. Bus geboekt, hotel geboekt en tas gepakt. Maar... donderdagnacht werd ik ziek! Hoe stom. Een dag later ben ik alsnog gegaan en zat ik huilend in de bus omdat ik siem reap zo ga missen.... Nu zit ik in een hysterische, grote, prachtige stad waar heel veel te beleven is! Maar moet nog ff rustig aan doen. Gelukkig heb ik een heerlijke hotelkamer met roomservice, (chinese) tv en een fijne douche. Een rooftop zwembad met pracht uitzicht mag hierbij natuurlijk niet ontbreken!

Ik heb mega veel zin om terug te gaan naar Nederland. Knuffelen met alle mensen (en katten) die ik heb gemist!!!

Nog 2 nachtjes slapen... ♥

Bye bye Siem Reap, hello Amersfoort!!!

  • 09 Maart 2014 - 13:23

    Janneke:

    Lieve dorien,

    Ik heb mijn armen al open voor een hele dikke knuffel! Een hele goede vlucht terug en dan spreken we snel af!

    X janneke

  • 09 Maart 2014 - 17:35

    Peter En Mams:

    Lieverd, blij dat je weer thuis komt. De poezen hebben je zeker gemist, zijn wel dikker geworden;-)

    Geniet nog ff van de hysterische stad en een hele goeie reis. Tot op Schiphol. Kussssss

  • 09 Maart 2014 - 18:07

    Anoek:

    Ben benieuwd naar al je verhalen! Donderdag lekker bijkletsen. Tot gauw & alvast goede reis!!!

    Xx Anoek

  • 09 Maart 2014 - 18:36

    Maartje:

    Jammer dat het weer afgelopen is, maar een levenslange herinnering heb je binnen! Ben zo trots op je en ik bewonder je. Je bent een voorbeeld, ongetwijfeld voor velen!
    Hopelijk tot gauw... Gaan we knuffelen. ;-)

  • 09 Maart 2014 - 22:13

    Nadine:

    Morgen laatste dagje dan zit bangkokkie er ook alweer op... Jammer dat aan alle mooie dingen een einde komt maaaaaaaar je bent hier ook gemist en iedereen wacht met smart op je met al je foto s en verhalen!!

    Maak er een mooie laatste dag van en een goede terugreis!

    Dikke vette knuffel :-)

  • 09 Maart 2014 - 23:03

    Pa:

    Ut werd hoog tijd ;-)

  • 10 Maart 2014 - 09:38

    Geertrui:

    Hallo Dorien,
    Ik heb met veel plezier je verslagen gelezen. Wat heb jij een supertijd gehad! De ervaringen die je hebt opgedaan zijn belangrijk voor de rest van je leven. Straks weer de harde werkelijkheid van het leven hier. In het begin had je misschien heimwee naar Nederland, je familie en vrienden, staks denk je met weemoed terug aan Cambodja. Een goede reis terug en tot ziens.
    Geertrui

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

One world, one love. Share and count your blessings!

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 1987
Totaal aantal bezoekers 6673

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Avontuur in Cambodja

Landen bezocht: