Van Phnom Penh naar Sihanouk ville - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Dorien Otterloo - WaarBenJij.nu Van Phnom Penh naar Sihanouk ville - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Dorien Otterloo - WaarBenJij.nu

Van Phnom Penh naar Sihanouk ville

Blijf op de hoogte en volg Dorien

18 Januari 2014 | Cambodja, Phnom-Penh

Allereerst heel erg bedankt voor jullie mooie en lieve reacties op mijn eerste verslag!!! Fijn om op zo'n manier weg te gaan. Ik ben hier nu al een week en heb al zo veel meegemaakt! Ik begin met de eerste vijf dagen. Van Amsterdam naar Phnom Penh naar Sihanouk ville.

Hello Goodbye
Vrijdag werd ik door pa, ma, Peter, Brenda en Dex opgehaald om naar het vliegveld te gaan. Ik vertrek! En dus moet ik afscheid nemen van mijn lieve, mooie Kitty's... Oh no! Valt me zwaarder dan ik dacht, dus ik zat al met rode ogen in de auto. Komt goed! Op het vliegveld nog lekker wat gedronken en gezwaaid naar m'n lieve familie. Ik voelde me zo trots, stoer en zelfstandig, dat ik bijna vergat om nog even om te kijken en te zwaaien. Oops! Maar waar het om gaat... De reis is begonnen!

Acclimatiseren in Phnom Penh
Wow... Wat een prachtige start van mijn reis, mooier dan ik had durven dromen. Ik kwam aan bij het 'riverwalk guest house'. Een prima budget Guest house aan de Riverside; waar alle gezellige barretjes en restaurants zijn. Natuurlijk meteen op pad gegaan! Tijdens een fruitsap/bierstop ben ik aan de praat geraakt met John, een vriendelijke man uit Engeland. Veel mensen noemen Phnom Penh klein Bangkok. Net zo druk, maar wat vriendelijker en ze rijden wat rustiger. Met John heb ik een tuktuk tour gedaan om de stad te verkennen. We hadden een superlieve chauffeur die ons alles liet zien, de Royal palace, diamond island, wat phnom, central market. We eindigden bij wat ounalom. Cambodja is een boeddhistisch land en een wat is een tempel. De Boeddhisten kregen op dat moment les, wat bijzonder is om te zien. Alle monniken lopen in oranje gewaden. Bij elke wat moet je uit respect je schoenen uit doen. Er was een kleine tempel achter deze wat. Hier zijn we gezegend. Het was een mooie ervaring. We kregen wierrook men gingen zitten voor de Boeddha. In een kom deed hij 'iets' met water en strooide dat met een soort roe tegen ons aan. Daarna klopte hij dat op ons rechterhand. Met onze chauffeur hebben we nog een drankje gedronken in het sorya stopping center.
Dinnertime! Op naar de Night Market, waar overheerlijke eettentjes staan en waar we voor $2 overheerlijk en gezellig op de grond hebben gegeten.

Killing Fields en massage
De volgende dag heb ik met John en de chauffeur afgesproken om naar de Killing Fielde te gaan. De plek waar veel Cambodjanen gruwelijk zijn afgeslacht. John zat erg te twijfelen of hij daar heen wilde, maar besloot om met mij mee te gaan, hoe moeilijk het ook is. 25% van de Cambodjanen is vermoord onder gezag van de Rode Khmer, Pol Pot. Onderwijs was verboden en mensen met een bril of opleiding werden vermoord en in massagraven gegooid. De Vietnamezen zijn in oorlog gegaan en deze oorlog duurde tot 1997. Je kunt je voorstellen dat het land dus nog steeds in opbouw is.
De Killing Fields is een memorial. Een plek om te herinneren wat er is gebeurd en een plek waar de doden hopelijk inmiddels rust hebben gevonden. Ik zal niet in detail treden over wat daar precies is gebeurd, om de gevoelige lezer een beetje te besparen. Je kunt er alles over lezen op Wikipedia! ;-)

Daarna was het tijd om afscheid te nemen van John. Wat een fijne tijd hebben we gehad! In de middag heb ik lekker rondgelopen op de central market en heb ik een heerlijke Khmer massage gehad. Dit is een soort Thaise massage. Vol ontspanning weer gegeten op de Night market en lekker op tijd naar bed.

Sihanouk ville
Het was 4 uur rijden met de bus en eenmaal aangekomen in New Sea View Villa meteen naar het strand. Het guest house zit aan het hysterische strand. Dus ik ben lekker 4km gaan lopen naar Otres beach. Langs dit stuk strand hangen allemaal hangmatten, waar je voor een paar dollar per nacht kunt slapen, super grappig! Na een heerlijk strandmiddagje ben ik tijdens de prachtige zonsondergang terug gaan lopen en heb ik wat gegeten. Helaas 's nachtschade ziek geworden, dus de volgende dag uitgeslapen en nog even op het strand geslapen. Met buikpijn en wat angst (ga ik deze reis redden zonder wc??!) in de bus gestapt naar Phnom Penh. Daar sliep ik in een prachtig penthouse aan de Riverside. Mooi uitzicht, grote kamer, dakterras... En dat voor $15. Feeling lucky!

M'n vrije dagen waren geweldig! Veel indrukken, dierbare momenten en fantastische herinneringen. Ik vind het nu al fantastisch en ben zo nieuwsgierig wat de reis me verder brengt! Hoopvol en voldaan stap ik de volgende ochtend in de boot naar Siem Reap, waar een nieuw avontuur op me wacht.
Bye bye Phnom Penh!!!

  • 18 Januari 2014 - 06:42

    Denise:

    Klinkt als een heerlijk begin van je trip. Geniet ervan!

  • 18 Januari 2014 - 09:22

    Mama:

    Lieve Doortje,

    Leuk om te lezen en fijn dat je het zo naar je zin hebt. Ben nu al benieuwd naar het volgende verslag. Je zal weer veel indrukken opdoen op de plek waar je nu gaat werken.......Succes, Plezier. Dikke kus van Mama.

  • 18 Januari 2014 - 09:45

    Nadine:

    Chum riep sueh!
    Daa neh sok sabbai te?

  • 18 Januari 2014 - 09:51

    Nadine:

    Word helemaal enthousiast van alle verhalen!! Wat heb je al een hoop gedaan en meegemaakt in korte tijd!! Leuk! Nu inderdaad op naar je volgende avontuur...! Ik wacht met smart op je volgende verslag waar ik daar dan weer over kan lezen!

    Geniet ervan!!

    Veel liefs Nadine

  • 18 Januari 2014 - 09:54

    Noortje:

    Dorien!

    Wauw! wat tof allemaal!!
    Fantastisch om te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt!
    Een en en? gered zonder wc?

    Liefs -xxx-

  • 18 Januari 2014 - 10:47

    Pa:

    Eten voor $2,--. Dit wordt mn volgende vakantiebestemming. En dan schaf ik me gelijk zo'n mooi oranje kleedje aan ;-) Dikke kuzzen Door. Tot het volgende verslag.

  • 18 Januari 2014 - 12:26

    Ireen:

    Wat fijn dat we je kunnen volgen met je verslagen. Weten we in Nederland hoe het met je gaat en wat je allemaal meemaakt. Dat klinkt tot nu toe erg leuk en interessant allemaal.Volgens mij geniet je met volle teugen.Ik gun het je van harte. Veel plezier de komende tijd op je werkplek. Kijk nu al uit naar je volgende verslag!
    liefs Ireen

  • 18 Januari 2014 - 14:50

    Aletha:

    Echt heeeeeeeeeel gaaf!!! Lekker genieten!! XXXXXXXXXX

  • 19 Januari 2014 - 11:58

    Maartje:

    Een prachtige start van een bijzonder avontuur! Ben (lang geleden alweer; ik word oud...) ook in Azië geweest en wat je beschrijft klinkt zo Aziatisch! Je brengt mijn herinneringen weer tot leven.
    Veel plezier en pas goed op jezelf. Liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dorien

One world, one love. Share and count your blessings!

Actief sinds 28 Dec. 2013
Verslag gelezen: 551
Totaal aantal bezoekers 6681

Voorgaande reizen:

10 Januari 2014 - 19 Februari 2014

Avontuur in Cambodja

Landen bezocht: